Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse av previa.se. Genom att använda webbplatsen samtycker du till vår Cookiepolicy.
Få konkreta tips inom arbetsmiljö, ledarskap, hälsa, rehabilitering och krishantering. Här finns allt samlat för att ni ska kunna skapa en hållbar företagskultur och hälsofrämjande arbetsplats.
Tipsen har tagits fram i en process där Previas anställda varit engagerade. Här ingår arbetsmiljöingenjörer, beteendevetare, ergonomer, fysioterapeuter, företagsläkare, företagssköterskor, hälsoekonomer, hälsoutvecklare, organisationskonsulter,
psykologer och telefonsjuksköterskor.
Det är alltså summan av en omfattande kunskaps- och erfarenhetsbas ni har framför er.
Skriv ut, dela ut och checka av.
Använd våra tips kring den fysiska, sociala- och organisatoriska, aktivitetsbaserade och digitala arbetsmiljön.
Tips för att arbeta med arbetsmiljön
Använd våra tips för att utveckla ert ledarskap, engagera era medarbetare och utveckla organisationen.
Tips för ett bra ledarskap
Använd våra tips för att hantera konflikter och kränkande särbehandling, svåra samtal, samt kriser och tillbud.
Tips för krishantering
Använd våra tips för att på bästa sätt ta hand om och effektivisera rehabiliteringen i organisationen.
Använd våra tips för att skapa en hälsofrämjande arbetsplats där ni motverkar stress, psykisk ohälsa och missbruk.
Tips för en hälsofrämjande arbetsplats
I Previas handbok för ett hållbart arbetsliv delar vi med oss av våra bästa tips till alla som verkar för välmående och välfungerande medarbetare och organisationer.
Previa erbjuder utökat stöd, tjänster och utbildning för hela företaget och för enskilda medarbetare – både med anledning av omställningar på arbetsplatsen och av att många jobbar hemma.
Våra tjänster riktar sig till medarbetare, chefer och organisationer. Vi erbjuder allt från hälsofrämjande insatser till organisationsutveckling och krishantering.