Vanliga frågor

Här hittar du svar på våra vanligaste frågor och var du kan vända dig och om du behöver hjälp eller support. Du kan frågor direkt till vår kundservice online eller ringa 0771-23 00 00.

Supportfrågor

Behöver du hjälp med inloggning eller supportfrågor om våra tjänster på Mina sidor kan du vända dig till vår support. Kontakta oss online eller på 0771-44 00 55 vardagar 08:00–17:00.

Kontakta support

Fakturafrågor

Har du frågor om din faktura eller behöver hjälpa att logga in på fakturawebben kan du vända dig till vår fakturasupport. Du kan också få hjälp på 08-50 89 20 30 vardagar 09:00–11:00. 

Kontakta fakturasupport

Sjuk- och friskanmälan

Här har vi samlat vanliga frågor och svar om Previas tjänst för sjuk- och friskanmälan för chefer och medarbetare.

Sjuk och Frisk-frågor och support

Hälso- och arbetsmiljöprofil

Genomförandet av kartläggningen är delvis anpassad för varje kund. Vad som gäller för just ditt företag står i personlig inbjudan som skickas med e-post, till exempel om tidsbokning och bra att veta inför undersökningen. Om du saknar inbjudan eller kontaktperson vänd dig till din chef eller HR för mer information.

Inloggning webbenkät

Mina Sidor

Är din arbetsgivare ansluten till Previas online beställingstjänst kan du som chef eller behörig beställare göra direktbeställning av tjänsterna enligt Ert avtal. Se aktuella tjänster och lägg din beställing och genom att logga in på Mina sidor i toppmenyn.

Om Mina Sidor

Onlinebesök

Med onlinebesök får du enkelt, snabbt och säkert träffa våra experter på Previa var du än befinner dig. Så här kommer du igång med ditt besök.

Om onlinebesök

Behörig beställare

Med "Behörig beställare" menas de personer inom företaget som enligt avtal har behörighet att beställa tjänster från Previa. I de flesta fall är det chefer och HR. I undantagsfall görs särskild överenskommelse om att medarbetare ska kunna göra egen beställning av vissa tjänster.

När Previa tar emot en beställning online görs det med utgångspunkt att beställaren uppfyller detta krav.

BankID

För att logga in på vissa av våra digitala tjänster behöver du mobilt BankID eller BankID, en e-legitimation. Med e-legitimation kan du på ett säkert sätt legitimera dig på internet. Dessa kan jämföras med en vanlig id-handling, till exempel id-kort eller körkort.

Kontakta support

Säker kommunikation

Du kan säkert skicka säkra meddelanden och bifoga filer krypterat till Previa genom att använda våra kontaktformulär till kundservicedin enhet eller använda vår chatt. På detta sätta kan vi garantera meddelandehantering som uppfyller den allmänna dataskyddsförordningen (GDPR) och ger integritetsskydd för kunder och kundanställda.

Hitta oss

Kundsida

Har du en egen Kundsida använder du de kontaktvägar och adresser till Previa som visas där, istället för de som anges här på den publika webbplatsen.

Beställningsformulär

För att du snabbt ska kunna beställa och få rätt stöd, eller om du behöver en rekvisition, kan du använda vårt beställningsformulär. Det fylls i av chef och medarbetare tillsammans och skickas sen till din Previa-enhet under Hitta oss.

Ladda ner beställningsformulär

Previa i sociala medier

I våra sociala medier delar vi med oss av bland annat tips, artiklar, pressmeddelanden och nya jobb. Du hittar oss på Facebook, LinkedIn, Youtube och Twitter.

Vill du få hjälp eller veta mer?

Alla förfrågningar skickas säkert.