Vanliga frågor

Här hittar du svar på våra vanligaste frågor och var du kan vända dig och om du behöver hjälp eller support. Du kan alltid ringa vår kundservice 0771-23 00 00 eller få svar i vår chatt.

Fakturafrågor

Har du frågor om din faktura eller behöver hjälpa att logga in på fakturawebben kan du vända dig till fakturasupport som finns angiven på din faktura. Du kan också få hjälp genom att skicka din fråga till vår Ekonomi-avdelning.

Kontakta fakturasupport

Beställningsformulär

För att du snabbt ska kunna beställa och få rätt stöd, eller om du behöver en rekvisition, kan du använda vårt beställningsformulär. Det fylls i av chef och medarbetare tillsammans och skickas sen till din Previa enhet under Hitta oss.

Ladda ner beställningsformulär

BankID

För att logga in på vissa av våra digitala tjänster behöver du mobilt BankID eller BankID, en e-legitimation. Med e-legitimation kan du på ett säkert sätt legitimera dig på internet. Dessa kan jämföras med en vanlig id-handling, till exempel id-kort eller körkort.

BankID:s supportsida

Kundsida

Har du en egen Kundsida använder du de kontaktvägar och adresser till Previa som visas där, istället för de som anges här på den publika webbplatsen.

Mina sidor

Är du ansluten till Previas digtala beställingstjänst kan du göra direktbeställning av tjänster enligt det avtal som gäller genom att logga in på Mina sidor.

Previa i sociala medier

I våra sociala medier delar vi med oss av bland annat tips, artiklar, pressmeddelanden och nya jobb. Du hittar oss på Facebook, LinkedIn, Youtube och Twitter.