Om coronaviruset: Har du frågor om covid-19 kan du ringa det nationella informationsnumret 113 13.


Vanliga frågor

Här hittar du svar på våra vanligaste frågor och var du kan vända dig och om du behöver hjälp eller support.

Vem kan beställa en tjänst eller boka besök?

Alla besök och tjänster hos Previa behöver beställas av en behörig beställare, ofta din närmaste chef. I vissa fall tilllåter arbetsgivare att medarbetare själv kan beställa vissa tjänster – fråga din chef vad som gäller för ditt företag. 

Med behörig beställare menas de personer inom företaget som enligt överenskomelse med Previa har behörighet att beställa tjänster. När vi tar emot en beställning online görs det med utgångspunkt att beställaren uppfyller detta krav.

Hur funkar sjuk- och friskanmälan?

Här har vi samlat vanliga frågor och svar om Previas tjänst för sjuk- och friskanmälan. 

Våra vanligaste Sjuk och Frisk-frågor

Vad ingår i en hälso- och arbetsmiljöprofil?

Genomförandet av kartläggningen är anpassad för din arbetsplats. Vad som gäller där du arbetar står i den personliga inbjudan som skickats till din mail, till exempel om tidsbokning och vad som är bra att veta inför undersökningen. Om du saknar inbjudan eller kontaktperson kan du vända dig till din chef eller HR för mer information.

Inloggning webbenkät

Hur går ett onlinebesök till?

Med våra onlinebesök får du enkelt, snabbt och säkert prata med våra experter var du än befinner dig. Här har vi har samlat allt du behöver veta för att komma igång med ditt besök.

Om onlinebesök

Hur får jag hjälp med att logga in?

Behöver du hjälp med inloggning eller supportfrågor om våra tjänster på Mina sidor kan du vända dig till vår support.

Kontakta support

Hur skaffar jag BankID för att logga in i de digitala tjänster?

För att logga in på vissa av våra digitala tjänster behöver du mobilt BankID eller BankID, en e-legitimation. Med e-legitimation kan du på ett säkert sätt legitimera dig på internet. Dessa kan jämföras med en vanlig id-handling, till exempel id-kort eller körkort.

Kontakta support

Skickar jag mina uppgifter och filer säkert via Previa?

All kommunikation på webbplatsen sker krypterat och skickas inte publikt. När du skickar meddelanden och bifogar filer så sker det under säkerhet. Vi garanterar att hanteringen av dina personuppgifter och meddelanden uppfyller den allmänna dataskyddsförordningen (GDPR).

Integritetspolicy

Frågor och support


Kontakta vår kundservice genom säkra formulär online eller ring oss alla helgfria vardagar.