Vanliga frågor

Här hittar du svar på våra vanligaste frågor och var du kan vända dig och om du behöver hjälp eller support.

Allmänna frågor

Vad innebär arbetsrelaterad ohälsa?

Inom företagshälsovården hanteras alla hälsofrågor som har koppling till de anställdas arbetsuppgifter eller arbetsplats. Det kan vara hälsoproblem som har orsakats, förvärrats eller har samband med jobbet; hälsokrav för vissa arbetsuppgifter; samt stöd vid rehabilitering och återgång till arbete.

För all typ av sjukvård och akuta skador ska alla anställda vända sig till primärvården, till exempel sin vårdcentral eller närmaste akutmottagning.

Beställa online

Jag hittar inte rätt tjänst

Tjänster som visas på din kundsida är dina avtalade tjänster inom företagshälsa. Om du önskar beställa andra tjänster eller önskar en offert på grupp- eller organisationsnivå kan du välja att skicka en förfrågan till kundservice. Du kommer då att bli kontaktad av för en dialog om behov och möjliga tjänster.

Jag vet inte vilken tjänst jag ska välja

Om du behöver hjälp med att välja tjänst kan du kontakta kundservice eller ställa frågan direkt online. Kontaka kundservice

Hur ser jag att beställningen är skickad?

När du har klickat på "Beställ" i formuläret får du en bekräftelse på att din beställning är skickad.

Hur vet jag att min medarbetare har blivit erbjuden en tid?

Både du och din medarbetare får e-post med bekräftelse på bokad tid. Medarbetaren får även sms-bekräftelse och påminnelse 

Hur kan min medarbetare avboka eller omboka sin tid?

I bekräftelsen via e-post och sms står det telefonnummer dit medarbetaren kan ringa för att avboka eller omboka sin tid.