Stödsamtal vid rehabilitering

När medarbetaren är sjukskriven kan det behövas stöd för att kunna återgå till arbetet. Våra beteendevetare och psykologer stöttar medarbetaren att hantera sin situation och på så sätt öka arbetsförmågan.

Rehabilitering

Så går stödsamtalet till

Ett samtal mellan medarbetaren och en psykolog – eller beteendevetare – från oss bokas in. Under stödsamtalet diskuteras medarbetarens situation och problembild. Efter det får du som arbetsgivare en bedömning som lyfter förslag på hur det ska hanteras framåt. Räcker det med ett par vägledande samtal? Behövs en fördjupad bedömning och/eller någon form av behandling?

  1. Definiera frågor och behov

    När du som chef väljer att ta in oss för stödsamtal är det viktigt att du beskriver vilka frågor och behov som finns. Din medarbetare bokas då in på ett besök för ett samtal med en beteendevetare eller psykolog från oss. Tiden meddelas i ett mail till din medarbetare och till dig som beställare.

  2. Ett första samtal med medarbetaren

    Psykologen och beteendevetaren sätter sig in i medarbetarens problematik. Vid samtalet görs en bedömning kring problembild, situation och förslag på hur det ska hanteras vidare.

  3. Återkoppling med förslag på fortsatta insatser

    Efter det första samtalet sker en återkoppling till dig som chef. Återkopplingen tydliggör vad som kan och behöver göras för att din medarbetare ska bibehålla eller återta sin arbetsförmåga.

Vill du veta mer om våra tjänster?

Om ditt företag inte har avtal med Previa kan du enkelt få ett avtalsförslag: bli kund
Vill du ändra en bokad tid eller komma i kontakt med Previa: kontakta oss


Vill du beställa?

Är du behörig beställare på ditt företag och vill göra en nybokning eller beställa tjänst? Använd våra säkra formulär:  Beställa tjänster


Har du en fråga?

Fyll i namn, e-post och din fråga så hör vi av oss.

Vem är du?