Om coronaviruset: Har du frågor om covid-19 ring 113 13 eller läs mer på vår informationsida om coronaviruset
Nu är det många som ringer.  Du kan ändra och avboka tid online. För andra frågor använd våra säkra formulär: Kontakta oss eller till din ort.


Stöd och rehabilitering

När någon i arbetsgruppen drabbas av ohälsa ska det vara enkelt att få stöd, både som chef och medarbetare. Med våra tjänster inom stöd och rehabilitering är det möjligt att ta ett proaktivt grepp om rehabiliteringsarbetet.

Förstadagsintyg – ökad kapacitet och säkerhet

För att på ett säkert sätt kunna möta ökat behov och hjälpa våra kunder med utfärdande av Förstadagsintyg gör Previa en tillfällig anpassning av tjänsten. Vi ökar kapaciteten med fler telefonsköterskor för att ge rådgivning direkt och samtidigt göra bedömning.

Vid misstanke om coronasmitta kan Previa på grund av restriktioner från Folkhälsomyndighetens inte ta emot fysiska besök. Istället dokumenteras samtalet och intyg om kontakt på telefon utfärdas till beställaren med orsak och bedömning

Läs mer och beställ

Klicka på namnet för att läsa om tjänsten eller beställ direkt.

Coronakrisen – Previas stöd till arbetsplatsen


Vi erbjuder telefonrådgivning, onlinebesök och stöd för chefer, HR och medarbetare i frågor om coronakrisen och covid-19.