Om coronaviruset: Har du frågor om covid-19 ring 113 13 eller läs mer på vår informationsida om coronaviruset
Nu är det många som ringer.  Du kan ändra och avboka tid online. För andra frågor använd våra säkra formulär: Kontakta oss eller till din ort.


Stödsamtal

När en medarbetare visar symtom på kraftig stress, inte mår bra eller har drabbats av en kris behöver man agera. Stödsamtal är ett steg på vägen mot förbättring.

Hälsa och Livsstil

Vi stöttar dig som är ansvarig för dina medarbetare. Tillsammans med en psykolog eller beteendevetare från oss ta tar vi ett handledande samtal och lyssnar in vad problematiken bottnar i, sen föreslår vi ett sätt att gå vidare för att hitta balansen framåt.

Så går ett stödsamtal till

  1. Beskriv behov
    När du som ansvarig beställer tjänsten börjar du med att beskriva vilka frågor och behov som finns. Din medarbetare bokas in till ett orienterande samtal med en beteendevetare eller psykolog.

  2. Samtal med psykolog/beteendevetare
    Under samtalstillfället sätter sig beteendevetaren eller psykologen in i medarbetarens situation. Utifrån samtalet görs en bedömning kring problembild, situation samt förslag på steg vidare.

  3. Förslag på fortsatta insatser
    Efter det inledande samtalet får du som ansvarig en återkoppling. Då tydliggörs vad som kan göras för att din medarbetare ska behålla sin arbetsförmåga. Faller medarbetarens problematik utanför företagshälsans kompetens hjälper vi till att lotsa er vidare.

Beställ


Här kan du som chef och behörig beställare på ditt företag beställa tjänster direkt online. Efter att du har gjort din beställning skickar vi en bekräftelse med e-post.

Vill du veta mer?


Hör gärna av dig om du vill veta mer om tjänsten eller hur vi kan ge stöd till verksamheten.