Premiär för onlinebesök

Enkelhet, flexibilitet och närhet är ledord för Previas digitala tjänster. Nu gör vi det möjligt att prata med Previas experter online och få e-konsultation som ett komplement till befintliga tjänster.

Enkelhet och tillgänglighet står i fokus för den nya satsningen som är kunddriven. Undersökningar visar en växande efterfrågan på digitala tjänster för rådgivning.

När Previa i en väntrumsenkät ställde frågan: ’Skulle du vilja haft möjlighet att genomföra detta besök digitalt?’ svarade så många som 78 procent ’Ja’.

– Vi ser ett snabbt skifte här. Det fysiska mötet kommer också behövas men e-konsultation är ett komplement som växer snabbt, säger Inga Ahlberg, Affärsområdeschef för Previa Digital.

Grundstommen i tjänsten för rådgivning online bygger på webbtjänst och en app som enkelt laddas ned till mobilen. Via appen kan våra besökare träffa Previas experter via videosamtal. Tjänsten kommer erbjuda onlinerådgivning med psykolog, beteendevetare, företagssköterska, företagsläkare, arbetsmiljöingenjör, organisationskonsult, fysioterapeut/ergonom, hälsoutvecklare och rehabsamordnare.

Som kund bokar du online­besök på samma sätt som övriga Previa-tjänster.

De  digitala tjänsterna syftar till att underlätta arbetsgivares och chefers arbete för att säkra och utveckla god hälsa och hållbar arbetsmiljö.

Läs mer om Rådgivning Online