Fler utbildningar online

Efter goda erfarenheter under pandemin fortsätter Previa att erbjuda utbildningar både online och på plats för att möte de behov som finns ute på arbetsplatserna.

Under pandemin ställde Previa om och erbjöd utvalda utbildningar online. Innehåll och format för de lärarledda utbildningar anpassades och optimerades för att hållas online och har varit uppskattade av deltagarna. Som ett komplement till de fysiska utbildningstillfällen på plats kommer vi därför fortsätta erbjuda lärarledda utbildningar online.

Vi kommer erbjuda e-learnings, onlineutbildningar genom Microsoft Teams och fysiska utbildningar för att kunna passa alla typer av verksamheter oavsett om det handlar om hybridarbete, arbete på distans eller från kontoret.

– Många arbetsplatser har inte kunnat genomföra utbildningar som planerat under pandemin och har nu nya behov efter omställningarna i arbetslivet. Vi vill kunna erbjuda flera olika alternativ för att tillgodose kundernas utbildningsbehov, säger utbildningsansvarig Erik Berglund.

Mer på gång inom utbildning

Rehabutbildning för chefer
Utbildningen är uppdaterad efter arbetsmiljöverkets nya riktlinjer som innebär ett förtydligat ansvar för arbetsgivaren gällande arbetsanpassning och förebyggande arbete.

Allergiframkallande kemiska produkter
Finns nu även på engelska. En e-learning där chefer och medarbetare som arbetar med allergiframkallande kemiska produkter lär sig att göra detta på ett säkert sätt.

Grundutbildning i arbetsmiljö
Nu finns även nya datum för Arbetsmiljö – Grundutbildning, en online-utbildning för dig som är chef eller skyddsombud.

Kostnadsfria webbinar
Under hösten kommer det fortsätta anordnas kostnadsfria webbinar om aktuella ämnen kring arbetsmiljö och hälsa.

Våra utbildningar

Här hittar du alla våra utbildningar, e-utbildningar och webbinar inom hälsa och arbetsmiljö.

Utbildning och inspiration