Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse av previa.se. Genom att använda webbplatsen samtycker du till vår Cookiepolicy.
Vanliga frågor om Previas tjänst för sjuk- och friskanmälan online.
Sjuk- och friskanmälan online görs genom att ange i sitt personnummer i ett säkert webbformulär som sedan skickas till Previa och registreras av en handläggare.
Den som anmält sig online får en bekräftelse via sms när anmälan blivit registrerad.
I samband med att handläggaren registrerar ärendet går även information till chef och andra överenskomna personer/funktioner ut via sms och e-post.
– Efter att anmälan är mottagen tar en handläggare hand om ärendet. Så snart registreringen är genomförd skickas en bekräftelse och information på samma sätt som vid anmälan via telefon.
– Ja, medicinsk rådgivning av telefonsköterska dygnet runt erbjuds i webbformuläret vid anmälan online. (Vissa arbetsgivare har avtalat om ett eget nummer för anmälan som då ska användas.)
– Inga extra kostnader tillkommer för anmälan online.Tjänsten erbjuds alla Sjuk och Frisk-kunder inom det befintliga avtalet.
– Ja, alla inkomna ärenden visas i statistiken så snart registreringen är slutförd.
– Anmälan online ger ökad tillgänglighet och minskad väntetid för användaren. Innehållet i tjänsten förändras inte och uppföljning sker med nuvarande process. Medicinsk telefonrådgivning erbjuds även den som gör anmälan online, som kan välja att bli uppringd av telefonsköterska.
Behörig beställare aktiverar anmälan online här. Därefter är det möjligt för medarbetarna att sjukanmäla sig både online och via telefon.
– Sjuk- och friskanmälan online kommer att vara synlig för alla besökare på previa.se, men kan bara användas av de medarbetare där företaget aktivt har anmält sig för tjänsten till Previa.
Använd webbformuläret här på sidan för att ställa frågor direkt till kundservice för Sjuk och Frisk.
Behöver du hjälp eller har frågor om Sjuk och Frisk-tjänsten och onlinetjänst för statistik kan du vända dig till vår kundservice.